לבו של עץ
לבו של עץ מקור – אפריקה (סיפרה במקור: לימור שיפוני) (עיבדה וסיפרה מחדש (ואף יצרה מופע תיאטרון סיפור נפלא): רוני אשור) יום אחד יצא מר ארנב לטייל. הוא התרוצץ על פני הערבה רחבת הידיים, קיפץ לפה רץ לשם,
דמטר ופרספונה
דמטר ופרספונה ע"פ המיתולוגיה היוונית (סיפר: אהרון שבתאי) דֵמֵטֵר, האלה המעניקה את היבולים והפירות, ילדה לזֶאוּס את פֶּרסֶפוֹנֵה. פעם יצאה הנערה הרכה אל האחו עם חברותיה, בנותיו של אוֹקיינוֹס, להשתעשע ולקטוף פרחי בר. היא אספה סיגלים, איריסים, כרכומים,
סאויטרי
סאויטרי ע"פ המיתולוגיה ההודית (סיפר: שמעון בן אבי) מלך בשם אשופטי, טוב לב. למלך לא היו צאצאים. העלה מדי יום מנחות לאלה סאויטרי, בתו של אל השמש(סוריה), בבקשה לבן. בשנה ה 18 הופיעה האלה מתוך האש, בדמות אישה
כתם האהבה
כתם האהבה – כיצד קיבל דיארמונד את כתם האהבה ע"פ המיתולוגיה האירית (סיפרה: שרון אביב) דיארמוד היה ידידו הקרוב של הגיבור פין מק-קואל, הוא נחשב לגיבור וצייד מצוין באירלנד. ממסעות הציד העגומים ביותר היה חוזר בריא ושלם, חרבו נוטפת
הגדרת הז'אנר
מיתוס / מיתולוגיה
פירוש המילה מיתוס ביוונית הוא "אגדה", סיפורי אלים, והכוונה היא לסיפורי עמים אודות היווצרות העולם ומה שהיה לפניו.
המיתוס עוסק באלים ובתאור חייהם ומעשיהם. זמן ההתרחשות של המיתוס הוא תמיד קדום, בעבר הרחוק. המיתוס מספר על ראשיתם של הדברים בעולם. הם נוצרו כנסיון האדם למצוא הסבר וסיבה לתופעות טבע ולהתנהגות האנושית. האלים במיתולוגיה הם פרי דמיונו של האדם. דמויותיהם חוברו לעתים מכמה אלמנטים, איברים, צורות או בעלי - חיים.
מאפיין קבוע במיתוס הוא ריבוי האלים. לכל כוח בטבע מיוחס אל (אל הרוח, אל האדמה וכו'...) כך שהעולם על פי המיתוס מונע על ידי אלים רבים.
ברוב התרבויות הפגאניות (מרובות האלים) העולם נוצר כתוצאה של מלחמה בין האלים. מעשי האלים המתוארים במיתוס הם אלה שנתנו לעולם את הוויתו ואת צורתו. אף על פי שהאלים קדומים מאוד, כוח השפעתם על העולם לא אבד, ולכן ע"פ תפיסת עולם זו, חילופי העונות, איתני הטבע, תכונותיהם ותפקודיהם של בעלי החיים והצמחים ושל בני האדם הם תחת השפעת האלים גם עכשיו.
בחלק מן התרבויות מאמינים כי המלחמה בין האלים מתרחשת מדי שנה, והדבר ניכר בתופעות טבע אקלימיות שונות, כמו הצפה, רוחות סער מאיימות, וחילופי העונות.